Pani Majowa Kupa.

Nie jedna z Was i nie jeden zdziwi się tym tytułem. Co takiego? O co chodzi? Dobrze przeczytałam/em? 
Dobrze. A chodzi o... Inaczej. Tytuł wymyśliłam, patrząc na stertę swoich książek. Kiedy ja tę kupę przeczytam? I co potem z tym zrobię? Rozdam ludziom podobnie jak rozdaję myśli, które ciągle zbierają się w mojej głowie. Tych myśli jest naprawdę wielka kupa. A jaka, piękna czy brzydka albo nijaka lub w sam raz? Sami oceńcie


W maju
myśli we mnie rozkwitają
roztrzepane,
dzikie,
oswojone,
uczesane.
Jedna drugą popycha kolorem.
Krzyczy, że ona niepowtarzalna,
ważna, godna zapisania.
Zatykam uszy.
Oczy zamykam.
Żadna nie ustępuje.
Wreszcie je upycham
stertą do szafy.
Dogorywają 
w mozaikowej kupie.

Autor: Yung Cheng Lin.

Podarowaną przez ciebie
różą przecięłam szyję.
Gdy mnie odwiedzisz
krwią cię poczęstuję.
Będziesz mógł wtedy powiedzieć,
jesteś moja.
Ja tymczasem schowam się w szafie.
Zabierzesz krew, różę, szyję.
Iluzję posiadania.

Autor: Yung Cheng Lin.

Pochłonięta
przez zieleń
rękami badam przestrzeń.
- Spójrz.
- Tutaj jestem.
- Chwyć mnie za ręce.
- Wyciągnij - krzyczę.
Nie słyszysz.
Odchodzisz.
W samotności staję się kupą chwastów.

Autor: Yung Cheng Lin.

Ramy
narysowałam sobie na plecach.
Wiem już, co mogę, a czego nie mogę
otworzyć.
Jak mówić, żeby nic nie powiedzieć.
Jak patrzeć, żeby usłyszeć.
Jak słyszeć, żeby zobaczyć.
Wyglądam przez ramy
jak przez okno.
Inaczej czuję.
Tylko chmury na niebie płyną tak samo.
One nie znają ograniczeń.

Zdjęcie z filmu Fraglesy.
Pani Majowa Kupa
budzi się w maju o świcie
w stroju zrobionym z grillowanych śmieci.
Przez różowe okulary
krzywi się,
patrząc na ludzi
jak pchają do brzuchów wciąż nowe
i większe kawały tłustych świńskich zadów.
Wokół roznosi się aromat czadu.

Autor Yung Cheng Lin.

 Małe serce
wymienię na duże.
Pierś martwą na żywą.
Myśli blade na jaskrawe.
Nie chcesz?
Więc serce małe zabiję.


P. S. A na zewnątrz lato. Może żar sprawia, że myślę tak, nie inaczej. Ciekawa jestem jakie są Wasze sterty myśli?








Komentarze

  1. Napiszę tylko tak, ZAJEBISTE WIERSZE!!! Czekam na tomik ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno kiedyś się pojawi. Bardzo dziękuję:)

      Usuń
  2. Może nie ma co tak się upychać w "Ramy". Warto być szczęśliwym i robić to, co się do tego przyczynia. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację. Niepotrzebnie się wciskam w te ramy:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty