Między zimą, a wiosną.

 O tej porze zazwyczaj wypatruję wiosny. Przyjdzie? Nie przyjdzie? Kiedy się pojawi? Kiedy się zazieleni i rozśpiewa? Szarości mam już dosyć. Chcę kolorów tu i teraz. Chcę zrzucić z siebie kilogramy ciuchów i wreszcie pojechać nad morze. Pragnienia, pragnienia. Tuż obok ciche myśli. Niektóre łapię i układam w wiersze.

Autor obrazu: Marco Melgrati.

Czas.

Smaruję chleb czasem w kostce.

Rozpuszczam w herbacie.

Zostawiam w szafie.

Próbuję zapomnieć, że wiosna 

i trzeba przestawić zegary.

Autor obrazu: Aaaron Jasiński.

 Nowe.

Pojawia się samo, nieproszone.

Rozsiada się, wyciąga nogi.

Śmieje się z bałaganu.

Potem wstaje odkręca mi głowę.

Przez chwilę pustka.

Facebook zawiadamia,

 że moje konto zablokowane.

Autor obrazu: John Holcroft.

Nie.

Powiedz wreszcie nie

obcym zasadom.

Pokaż twarz twoją własną.

Weź głęboki oddech.

Szafę cudzą zostaw.


 Słodko.

Jeszcze trochę i zrobi się słodko.

Zieleń jak czekolada.

Żółć jak landrynki.

Zjesz wszystko.

Szczęście się pojawi.


P. S. I tego Wam życzę - szczęścia i zdrowia.


 

 

Komentarze

  1. Dziękuję za życzenia. Tym szczęściem będzie ich spełnienie, wtedy wszystko zjem, chociaż czekoladę pochłonę, nawet, gdyby się opóźniało. Bo szczęście czasem grymasi i w żaden sposób nie chce przyjść w porę. Lubi się podroczyć, wtedy bardziej go doceniamy.
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ze szczęściem bywa, lecz mam nadzieję, że do Ciebie szybko przyjdzie.
      Dziękuję za komentarz i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. "Powiedz wreszcie nie obcym zasadom" Oj, chciałabym i to bardzo. Lecz zbyt słaba jestem chyba... Za słabi wszyscy...
    Chcę starego porządku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma powrotu, do tego co było. Chyba, że ktoś wymyśli maszynę czasu.
      Wtedy sobie polecisz do przeszłości. Chciałabym napisać inaczej, ale nie mogę.
      Świat sprzed 2020 nie wróci. Jak raz się zaczęło, to się nie skończy. Teraz już zawsze,
      jeśli nie powiemy dość, będzie kontrola, zresztą widzisz, chyba, co się dzieje.
      I nie łudź się, że jak większość zrobi to, czy tamto, to stare wróci, nie wróci.

      Usuń
  3. Dziękuję za życzenia. Wiosna i mnie bardzo potrzebna do życia, choć tam zawsze potrafię dopatrzyć się w innych porach roku pozytywu. Jestem zszokowana blokadą Twojego konta. Parę dni mnie nie było na FB. Nieźle, a raczej dla mnie szokująco, bo nie miałaś konta ani w nim tematów do zablokowania. Nawet polityki nie było na nim. Kulturalna na wysokim poziomie rozmowa z przyjaciółmi. Jestem zdziwiona. Wiersze podobają się mi. Choć króciutkie to utrafione w punk. Pozdrawiam i trzymam kciuki aby się wreszcie skończyły Twoje kłopoty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, taka polityka Fb. że nie mozna sobie dowolnie zmieniać daty urodzenia na taką datę,
      z której można się pośmiać. Fb. nie zna żartów i ich nie toleruje, więc jak datę zmieniłam
      na absurdalną, konto mi zablokował i tyle. Teraz mogę zacząć od nowa. Nowych ludzi zaprosić i nowe rzeczy napisać. Część dawnych znajomych wróciła, więc nie jest źle.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. U mnie spadł dzisiaj wieczorem śnieg. I to tak dużo, że nawet zimówki opony ledwo dają radę. Nie martw się, że to piszę, obwieszczam to wszystkim, najwidoczniej musiało mnie to bardzo zbulwersować. Facebook zablokował Ci konto? Szkoda czasu nie niego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie szkoda. Mam tam mnóstwo fajnych ludzi. Założyłam nowe konto. Część ludzi
      wróciła. Wiele nowych ciekawych treści znalazłam, bo tak jak wszędzie są śmieci i rzeczy
      wartościowe, trzeba tylko umieć szukać.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Podobają mi się Twoje krótkie formy. Taki odpowiednich szybkich, krótkich myśli, co wcale nie oznacza, ze mniej ważnych. Krótkich, ale wsobnych. Nieczęste to teraz, więc tym cenniejsze. I wiesz, jakoś mi się buzia uśmiechnęła, kiedy czytałem. Jest nadzieja, a to już coś! Pozdrawiam Cię Aniu serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobają. Czasem nie mam wielu słów i stąd te krótkie wpisy,
      jeśli jednak spełniają swoją rolę, to dobrze. Również Cię pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Anno, znów Fejs ciachnąłem Ci drugie konto??? Masz jakiś pomysł, by wrócić? Z innego maila, pod troszkę inną osobą może - może pod Anią?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam przez chwilę drugie konto. I znów rach-ciach i po koncie.
      Nie spełnia podobno standardów. Jakich dokładnie? Tego nikt
      nie chce powiedzieć, bo admini Fb. ukrywają się, nie są jawni.
      Użytkownicy muszą być jawni. Admini nie muszą. Wiadomo,
      co wolno wojewodzie... Jako Anna Stranc chyba już tam nie
      zaistnieję - niestety.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty