Kobiety i mężczyźni.

Ktoś kiedyś powiedział, że piszę do obrazów czyli najpierw znajduję obraz, potem słowa. Tak, zdarza się, ale nie zawsze. Jednak tym razem znalazłam piękne obrazy. Zachwyciłam się i zaczęłam układać myśli i tworzyć z nich wyrazy.

Autor obrazu: Christian Schloe.
 Kobieta-motyl.

Delikatna, krucha.
Jednorazowa, choć na nią chuchasz.
Mija jak chwila.
Bo w sercu nosi motyla.
Żałujesz, lecz szybko ją zapominasz.
Ona siebie też zapomina.
W jej pamięci wszystko znika.
Może to i lepiej.
Przecież nie chcesz trzymać w domu owada.
Jeśli już to raczej ule.
Po co ci kobieta-motyl?

Autor obrazu: Christian Schloe.

 Podróżnik-erotoman.

Płynie do ciebie
podróżnik-erotoman.
Razem z nim piękne słowa.
Uwaga, zaczyna uwodzić.
Roztacza księżycowe wizje.
Złapane w sieć muchy brzęczą.
Szczęśliwe, że są jego. 


Autor obrazu: Corinne Geersten.
Damy.

Dwie damy z małpami na głowach.
Obie coś potrafią.
Prawa śpiewa.
Lewa myśli o mewach.
Znają łacinę.
Wiedzą jak łyżkę trzymać.
Milczą, gdy wypada.
Śpią, gdy trzeba.
Czytają książki dla wytwornych panień.
Stań i podziwiaj.

Catrin Welz-Stein.

Kobieta-dom z ogrodem.

Zamykana na kłódkę.
Klucz trzyma właściciel.
Ogród wielki i piękny.
Dostępna w każdym markecie.
Niedroga.
Rzadko używana.
Bogata w pokoje i korytarze.
Wieczorem baśnie opowiada.
Szybko biegnij do sklepu,
bo ktoś inny ją kupi.


Autor obrazu: Christian Schloe.
Mężczyzna-wilk.

Nieoswojony bywa niebezpieczny.
Księżyc w klatce trzyma.
Zazdrosny.
Zaborczy.
Agresywny.
Nie da się trzymać na smyczy.
Tylko czasem w psa się zamienia.
Wtedy zrobisz z nim wszystko.
Ale uważaj, bo może odgryźć rękę,
gdy deszcz pada.
Nie, nie bierz go do domu.
I nie rób z niego męża.
Prędzej czy później ucieknie.


Autor obrazu: Catrin Welz-Stein.
Muzyk-czarodziej.

Codziennie nowe światy tworzy.
Niestety trochę nieprzytomny.
Głową w chmurach, ciałem na ziemi,
duszą w symfoniach.
Nie dasz sobie z nim rady.
Kobieto, daj sobie spokój.
Wybierz innego.
Ścisłego z bicepsami.
Muzyka zostaw psom na pożarcie.

Autor obrazu: Aleksander Jansson.
 Anioły i potwory.

Tyle ich aniołów i potworów.
Siedzą przy stole.
Grają w Ciebie.
Twoje życie dla nich planszą.
Ty pionkiem.
Raz kobietą, raz mężczyzną.
Zawsze jakąś cyfrą.
Czy Bóg jest matematyką?

P. S. Nie, to niemożliwe. To byłby zbyt pesymistyczny koniec, a jednak ... Może Wy macie dla mnie optymistyczne myśli?


Komentarze

  1. Jakiego wybrać zatem?

    Każdy wiersz skłania do refleksji, skrywa głębię mądrości, i pokazuje Twoją doskonałą zdolność analizy ludzi i relacji. I meandrów damsko- męskiej rzeczywistości...
    Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Cieszę się, że tyle dobrego zobaczyłaś w moich wierszach.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Tyle emocji w Twoich wierszach. Każdy z nich wyjątkowy, trudno wybrać ten jeden jedyny do podziwiania. Jesteś niezwykle utalentowaną poetką, Aniu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak mi przez myśl migło - "każda zmora znajdzie swego adoratora" :) Niestety ludzkie relacje nie takie proste i oczywiste. Pięknie to ujęłaś. Słodko - gorzko. Jak życie te nasze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      A chciałoby się, żeby życie było tylko słodkie, piękne, pachnące.

      Usuń
  4. A może Największym Astronomem?
    Moje pisanie przeważnie opierało się na obrazach. Z nich czerpię inspiracje. Rzadziej poezja, muzyka.
    A miał to być tylko osobisty pamiętnik...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że obrazy najszybciej wchodzą do głowy, choć muzyka też mi się często po głowie pęta.

      Usuń
  5. Ja to się nawet nie odzywam, bo dopadły mnie takie jakieś pesymistyczne myśli, że boję się, że jeszcze zainfekuje kogoś przypadkiem. A wierszyki podobają mi się, pierwszy najbardziej. Kobieta-motyl - jeszcze się nie spotkałam z takim porównaniem, a kobieta rzeczywiście kapryśna jak chwila.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale tylko kobieta-motyl. Te pozostałe są zwyczajne i wcale nie kapryszą. Jedynie mężczyznom tak się wydaje.
      Mnie też jest ciężko jesienią. Dziękuję za komentarz i życzę zmiany nastroju na lepszy.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty